maandag 12 november 2012

Hoe ging dat ook weer?? 2

De techniek van het maskeren en de "resist" maken komen overeen met het vorige tutorial. het verschil zit hem slechts in de inkt waarmee de achtergrond gekleurd is.
Vouw een rechthoekige kaart, snij een vierkant van 9 x 9 cm. uit Specialty Stamping paper, snij een vierkant uit donker cardstock om te matten.

Stempel de afbeelding op het SSP en nogmaals op het maskingpaper. Drogen met de heat-it tool.
Knip het masker uit en plak het over de afbeelding. Gebruik wasco om hier en daar lijntjes te trekken over de gehele afbeelding.
Kleur de afbeelding in met verschillende kleuren distress-inkt. Hier heb ik Salty ocean, picked raspberry, peacock feathers en gathered twigs gebruikt.
 Drogen met de heat-it tool, verwijder het masker en gebruik een distress-marker om het klokje kleur te geven.
 In de oorspronkelijke workshop heb ik de letterstempel geheel gekleurd met de markers en daarna afgestempeld. De seasonal distress kleuren zijn helaas nog niet in een markeruitvoering te krijgen. dat komt vast nog wel, want de kleuren zijn zojuist al wel in de stains uitvoering gelanceerd.
Ik heb dus een beetje gesmokkeld en de letters beïnkt met de picked raspberry, daarna gedeeltes schoongeveegd en verder opnieuw ingekleurd met markers. In dit geval dusty concord en broken china.
Drogen met de heat-it tool en alles een beetje scheef opplakken. Afmaken met een zwart "stiksel" randje.

!!! Op de beurs in Utrecht is een kaart blijven liggen!!! Kijk op mijn blog en reageer, dan stuur ik hem alsnog op!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten